El Gimnàs Gali proposa ballar per donar suport a una xarxa de persones universitàries Sordes

4 #apuntsenblanc (00000002) copia

Tres masterclass de ball i una xocolatada obertes a tothom serviran per treure a la llum la realitat de les persones universitàries sordes que no poden prendre els seus apunts. Les activitats del Gimnàs Gali també serviran per recollir fons per fer un documental sobre el seu dia a dia i acabar amb els “apunts en blanc”.

Apunts en blanc és una xarxa formada per persones universitàries sordes. Formen part de la Federació ACAPPS. Es descriuen com «famílies i persones amb sordesa. Defensem els drets educatius, socials, laborals i culturals amb inclusió». La ripolletenca Tània Galián és una de les persones impulsores d’aquesta xarxa. Ella és sorda profunda des del moment del seu naixement, amb un implant coclear. Estudia 3r de Sociologia a la UAB. Explica que el servei PIUNE de la universitat, destinat a l’atenció a les persones amb discapacitat, no disposa dels mitjans necessaris perquè ella i altres persones amb sordesa es quedin amb «apunts en blanc». L’ideal seria que una persona preparada els prenguin els apunts, bàsics per poder estudiar i tirar endavant els estudis. Ella pot estudiar gràcies al suport dels seus companys de classe. Hi ha països europeus que faciliten aquest suport. Com és el cas del Regne Unit, que paga a la persona que recull els apunts per als estudiants sords que ho necessiten. Tània, en una trobada a Budapest auspiciada per la Unió Europea, va poder conèixer de primera mà el suport que reben les persones sordes a altres països.
Donar a conèixer la realitat de les persones sordes
Galián explica que hi ha moltes menes de sordesa. Una discapacitat que qualifica d’«invisible» perquè no hi ha cap indici que una persona la pateix. La xarxa d’estudiants universitaris s’han plantejat capgirar la situació i donar a conèixer la seva realitat. Com? Doncs amb un documental. Xavier Borell en serà el director. Ha dirigit sèries com Ventdelplà i Águila Roja. Carles Mestres, director i realitzador audiovisual de Bicicleta, cullera, poma entre altres produccions, també hi participarà. Ja tenen el guió: parlarà, d’una banda, d’ells i elles, de la seva realitat personal. I també recrearà situacions que viuen aquestes persones. Perquè tothom les conegui. Han posat en marxa un Verkami amb l’objectiu d’aconseguir 10.000 euros abans del 12 de juny. L’accés a la campanya és https://vkm.is/apuntsenblanc Galián destaca que el documental servirà per donar a conèixer a tothom la seva realitat i al mateix temps, les administracions actuïn i els facilitin els recursos per poder estudiar en condicions.
El Gimnàs Gali ha organitzat classes de ball obertes a tothom per donar suport a aquesta campanya. Ja s’ha fet una de zumba. Se’n faran 2 més: el dijous 18 de maig, dedicada a l’Urban, i l’1 de juny, al KPOP. Les dues a les 19.30 h. I el 15 de maig hi haurà una xocolatada. Tothom que balli i mengi xocolata podrà, si vol, fer les seves donacions. Totes sumaran per fer possible el documental!. —J.Jorba

Ripollet al Dia


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Nosaltres

Ripollet al dia, es una publicació on trobareu tota la informació que necessiteu al respecte d’activitats i esdeveniments que es desenvolupin a la ciutat de Ripollet.


C/ de Sant Martí, 81, 08290 Cerdanyola del Vallès

Contactar

936 91 68 76



Newsletter



Necessites ajuda?