
El candidat republicà a l’alcaldia, Roger Bayó, es compromet a incrementar els dies de recollida del porta a porta. ERC també impulsarà un pla de xoc de neteja i un pla de manteniment
’emissió del debat de les eleccions municipals de Ripollet pel canal de Ripollet TV sumava dilluns 1.400 visualitzacions En poc més de dues hores, els caps de llista i candidats a l’alcaldia de Decidim, Txell Caler, PSC, Lluís Tirado, ERC, Roger Bayó, Junts, Josep Maria Andevert, PP, Víctor Diéguez, Valents, Josep Gabarra Plataforma Limpio y Digno, Ángeles Pividal i Renaixença Nacional Catalana, Daniel López debaten els reptes de Ripollet i responen les preguntes de periodistes de Ripollet Ràdio i Revista de Ripollet. El candidat de Vox, Argyris Hortas havia excusat la seva presència per motus laborals, segons van explicar els dos mitjans de comunicació organitzadors de l’esdeveniment, En la recta final i ja sense el marcador de temps —protagonista involuntari de gran part de les anecdotes del debat— es recullen les preguntes del públic que dijous de la setmana passada va omplir el Teatre Auditori del Mercat Vell per seguir en directe el debat electoral. En total es van repartir 350 invitacions. El que segueix són algunes observacions de qui signa la crònica.
Amb un format àgil i amb més possibilitat de repercusió, va sorprendre l’actitud del candidat d’ERC Roger Bayó, l’únic que va trencar la pugna per l’alcaldia entre Decidim i PSC —els partits amb més opcions reals—per postular-se també com alcaldable, mentre altres, com Josep Gabarra, de Valents, posaven tot el pes en la influència i capacitat de condicionar futurs governs amb els pactes.
Entre la primera part i la segona part del debat, va canviar l’actitud de l’aspirant a l’alcaldia Lluís Tirado, que primer buscava el cos a cos amb Decidim — unes referències a Bildú van fer esclatar la grada Decidim— i després s’adreçava a càmera, buscant comunicar-se amb la ciutadania en un paper més institucional.
La candidata a alcaldessa, Txell Caler, que aspira per primera vegada a l’alcaldia però que ha estat un dels puntals del segon govern d’Osuna, es quedava sense temps i amb projectes per anomenar cada cop que feia balanç de govern.La recuperació del riu i la residència són les seves dues cartes de presentació — Tirado va retreurel’s que dels 14 milions en falten gairebé 10 i és compomet a cercar-los. El 3r pavelló i la pista d’atletisme, són projectes que comparteixen els dos grans, amb prou diferències, com per contrarestar dos models de ciutat.
El porta a porta, en contra del que podria esperar-se, no es va menjar el debat, amb temps i condicions molt ben pactades i conduides pels seus organitzadors. Només Gabarra defensa la retirada al 100×100. La rèplica més aguda va ser d’Ángeles Pividal: “Es possible que hi hagi més policia”, li va etzibar a Caler, “però tots estan ocupats a obrir les bosses de deixalles!”. — JJR