L’obra suposa el retorn a l’escenari de l’entitat ripolletenca, després de dos anys d’aturada per la pandèmia.
Amics del Teatre prepara l’estrena al Centre Parroquial del conegut text de l’escriptora, actriu, novel·lista i dramaturga francesa Jazmina Reza. Es treballa amb passió i moltes ganes, explica el president de l’entitat, Joan Nonell, perquè aquesta obra suposarà el retorn a l’escenari sense cap restricció per la pandèmia. «Tenim moltes ganes de fer teatre», rebla Nonell, i «oferir-lo a la població de Ripollet».
L’entitat hi treballa de valent, però no ho fa només en aquesta obra. Abans no acabi l’any posaran en escena La Rambla de les floristes, de Josep Maria de Sagarra. Una obra que s’havia d’estrenar l’abril però que es veurà probablement a l’octubre. I per Nadal muntaran Els Pastorets, un clàssic del teatre popular català. Amics del Teatre també participarà a la Festa Major del poble. Ho farà muntant un taller de maquillatge el dilluns 29 d’agost.
Un Déu salvatge es representarà al Teatre del Centre Parroquial el 17 de setembre, a les 21.30 h, i el 18 de setembre, a les 19 h. La direcció la signa Isabel Gómez. El quadre actoral el formen Montse Paredes, Xavier Romero, Enric Trias i Laia Vilardell.
L’obra ens presenta una reunió de dues parelles. El fill d’una d’elles, de tan sols nou anys, ha colpejat el de l’altra parella. Els pares decideixen mantenir aquesta entrevista per arreglar l’assumpte amb civisme. Benèvols i conciliadors, tenen un discurs comú de tolerància i comprensió. Amb la mateixa subtilesa amb què comencen la conversa s’inicia un canvi d’actitud entre ells. Aquest petit canvi porta a un altre una mica més gran i, així, fins a desembocar en un enfrontament obert, que comença a deixar de banda qualsevol acord cívic. Ambdues parelles defensen el seu territori, fins que… la lluita comença entre ells mateixos: tots contra tots. És el moment en què sorgeix de cadascun dels personatges aquell “déu salvatge”, que es rebeŀla contra la insatisfacció de les seves vides.
Un Déu salvatge ha estat representada al nostre país en moltes ocasions. Va arribar al món del cinema en una versió signada per Roman Polanski, titulada God of Carnage (2011). Ell mateix junt amb Jazmina Reza signen el guió de l’adaptació cinematogràfica.—J. Jorba
La venda d’entrades per la representació de Ripollet es farà a través del web www.amicsdelteatre.cat